Publiku qëndroi në heshtje për një moment për të nderuar ushtarët ukrainas që kishin rënë në luftime. Më pas dritat u shuan, muzika u ngrit dhe një kortezh modelesh parakaluan dhe spektatorët shkrepën foto dhe bënë video me telefonat e tyre.
Është një ritual që është përsëritur vazhdimisht këtë javë në Kiev, pasi java e modës ukrainase u rikthye për herë të parë që nga pushtimi i Rusisë në shkurt 2022.
Ndërsa konflikti zvarritet, jeta e përditshme që vazhdon përballë vështirësive, është bërë një tipar i njohur i shoqërisë ukrainase. Shtëpitë e operës dhe teatrot kanë mbetur të hapura që në javët e para të pushtimit, mjediset e restoranteve dhe bareve të Kievit janë të gjalla – të paktën derisa të afrohet shtetrrethimi i mesnatës – dhe plazhet e Detit të Zi janë të mbushura me pushues në muajt e nxehtë të verës.
Por deri më tani, java ukrainase e modës – më parë dy herë në vit në Kiev që nga fillimi i saj në 1997 – ishte pezulluar.
Pamja e sashay-ve në pasarela ndoshta dukej një hap shumë larg, edhe për ata që ishin në favor të mbajtjes sa më të madhe të jetës së paraluftës.
Kjo ndryshoi të dielën, kur aktiviteti katër-ditor filloi në një vend qendror në një qendër ekspozite në zemër të qytetit dhe ngjarjet anësore në vende të tjera të ndryshme.
Të hënën në mbrëmje, projektuesi Ivan Frolov mori përsipër K41, i cili para luftës ishte një nga vendet më të përfolura të muzikës elektronike të kryeqytetit, i vendosur në një fabrikë birre të pashfrytëzuar.
“Gjatë Luftës së Dytë Botërore, industria e modës funksionoi – në Londër njerëzit visheshin dhe shkonin në restorante. Të gjithë në botë duhet të kuptojnë se jeta vazhdon ende këtu”, tha Ruslan Baginskiy, një stilist i kapelave nga qyteti perëndimor i Lviv, i cili ka arritur famë globale vitet e fundit, duke punuar gjerësisht për Beyoncé dhe Madonna ndër të tjera.
Iryna Danylevska, shefja ekzekutive e javës së modës ukrainase, ishte e etur të theksonte se moda gjatë kohës së luftës nuk kishte të bënte vetëm me arratisjen.
Shumë nga dizajnerët kanë kërkuar mënyrat e tyre për t’iu referuar rrethanave në të cilat ndodhet vendi. “Në fillim, të gjithë e kishim këtë eufori dhe besuam në një fitore të shpejtë, duke menduar se lufta do të përfundonte shpejt. Por tani mësuam të jetojmë me luftën”, tha ajo.
Dizajneri Kostiantyn Omelia krijoi një koleksion të frymëzuar nga lulet e thara që pa kur u kthye në studion e tij në Kiev në maj 2022, pasi u largua për tre muaj gjatë pjesës së hershme të luftës.
Ksenia Schnaider krijoi një xhaketë të bërë nga kravata vintage – ideja është që pak meshkuj kanë kohë për kravata në kohë lufte, pasi më shumë vishen me uniforma ushtarake ose veshje të rastësishme.
Edhe nëse disa nga koleksionet duken shumë larg botës së zymtë të sulmeve me raketa, llogoreve dhe luftimeve, lufta ka prekur industrinë e modës ashtu siç ka prekur pothuajse çdo ukrainas gjatë viteve të fundit.
Danylevska tha se një qëllim i rëndësishëm i veprimtarisë ishte të ndihmonte promovimin e dizajnit dhe krijimtarisë ukrainase në mbarë botën. Pushtimi rus ka përshpejtuar një zgjim kulturor në Ukrainë, ku shumë artistë në të gjithë sektorët krijues po kërkojnë për frymëzim historinë dhe folklorin e lënë pas dore më parë.